زینت زن=حفظ حجاب

زینت زن = حفظ حجاب

زینت زن=حفظ حجاب

زینت زن = حفظ حجاب

دختری که پای حجاب را به لیگ جزیره باز کرد+عکس

نقل از سایت لیگ برتر انگلیس نوشت، این اتحادیه که حامی اصلی رقابت های لیگ برتر فوتبال جزیره است، این جایزه را به خاطر طرح‌هایی که "رابیا احمد" برای فعالیت بانوان اقلیت های دینی ارائه داده، به وی اعطا کرد.





"رابیا احمد" دختر جوانی است که بطور داوطلبانه در شهر پرستون فعالیت دارد و طرح‌هایی در سال گذشته ارائه داده است که طی آن ورزش جوانان گسترش می‌یابد. در این طرح ها قسمت هایی نیز وجود دارد که طی آن به ورزش بانوان اقلیت های قومی و مذهبی در کشور انگلستان پرداخته شده است. این طرح ها در حالی ارائه شده که پیش تر بانوان در بخش های ورزشی فعالیتی بسیار محدود داشتند.





رابیا احمد در برنامه هایی که ارائه داده فعالیت بانوان را در ورزش هایی مانند فوتبال، شنا و بدنسازی افزایش داده است. ضمن اینکه وی تلاش دارد 25 دختر محجبه را به شکل داوطلبانه مانند خود وارد این کار کند.

 


موضوعات مرتبط: حجاب و ورزش




فرا خوان برای برگزاری تظاهرات علیه آل‌ خلیفه

گروه‌های مخالف مردمی در مناطق مختلف بحرین با صدور فرا خوان برگزاری تظاهراتی دیگر علیه استبداد و ظلم رژیم آل‌خلیفه را خواستار شدند.
********************

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، ائتلاف چهارده فوریه در بحرین با دادن فراخوان برگزاری تظاهرات در همه شهرهای این کشور علیه رژیم آل‌خلیفه را با شعار «جمعه زدودن قانون فوق‌العاده» خواستار شد.


همچنین، گروه‌های سیاسی مخالف رژیم حاکم امروز خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در منطقه «شارع البدیع» شدند.


نیروهای رژیم آل‌خلیفه تظاهراتی را که دیشب در مناطق مختلف این کشور برگزار شد سرکوب کردند.
از سوی دیگر، جوانان انقلابی با برگزاری مراسم و تجمع در روستاهای النویدرات، العکر، النبی صالح و المعاییر با بازداشت‌شدگان در این کشور اعلام هبستگی کردند.


حجاب در بحرین+حجاب معترضان بحرینی+بحرین





حجاب زنان بحرینی - بیداری اسلامی

بولتن نیوز: دختران مسلمان و جوان بحرینی در انقلاب علیه دیکتاتوری. و این است قدرت ایمان.



*********************



***********************








کلمات کلیدی : حجاب و بیداری اسلامی - حجاب در بحرین - بحرین



موضوعات مرتبط: حجاب در بحرین
برچسب‌ها: حجاب, بحرین, حجاب در بحرین, بیداری اسلامی, دختر, چادر



بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد چادر؛ حجاب برتر

بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد چادر؛ حجاب برتر


بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد چادر؛ حجاب برتر


/ چادر بهترین نوع حجاب ایرانی و نشانه ملی ماست /

/  آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند  /

********

به‌منظور بررسی حجاب برتر؛ چادر در کلام رهبر معظم انقلاب، بخش‌هایی از بیانات ایشان بازنشر داده می‌شود:

مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.

۲۰/۷/۱۳۷۳

بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار گروهى از خواهران پرستار، به مناسبت «ولادت حضرت زینب»(س)

—————

 

به نظر ما، بحث‌هایى که درباب پوشش زن مى‏شود، بحثهاى خوبى است که انجام مى‏گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثى در این زمینه‏هاى مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتى غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطى است. نه این‏که من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من مى‏گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‏ى ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‏تواند چادر باشد و – همان‏طور که عرض کردم – چادر بهترین نوع حجاب است.

 

البته می ‏توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همین‏جا هم بایستى آن مرز را پیدا کرد. بعضی‌ها از چادر فرار مى‏کنند، به خاطر این‏که هجوم تبلیغاتى غرب دامن‌گیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار مى ‏کنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمى‏آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مى‏ دهد!

 

شما خیال کرده‏اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه‏ى کذایى و آن لباس‌هاى «و لیضربن بخمرهنّ على جیوبهنّ» و همانهایى را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر مى‏دارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها مى‏خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً این‏جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل مى‏شد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابى نداشت؛ حتّى در این‏جاها وقتى نوبت به این کارها مى‏رسد، بى‏ بند و بارى خیلى بیشتر هم مى ‏شود؛

کمااین‏که در زمان شاه، بى‏بندوبارى‏یى که در همین شهر تهران و بعضى دیگر از شهرهاى کشور ما بود، از معمول شهرهاى اروپا بیشتر بود! زن معمولى در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در این‏جا آن‏طورى نبود. آن‏طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و مى‏دانستیم و مناظرى که از آن وقت الان جلوى نظر من هست، انسان واقعاً حیرت مى‏کند که چرا بایستى این‏گونه بشود؛ کمااین‏که در خیلى از کشورهاى متأسفانه عقب‏مانده‏ى مسلمان و غیرمسلمان هم همین‏طور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوى و بدون اغماض، مسائل ارزشى را رعایت کرد.

۴/۱۰/۱۳۷۰

بیانات در دیدار با اعضاى شوراى فرهنگى، اجتماعى زنان، جمعى از زنان پزشک متخصص، و مسؤولان اولین کنگره‏ى حجاب اسلامى، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه‏ى زهرا(س)

 

——————————————————————————————————-

 

حضرت آیِةالله خامنه ای تهاجم فرهنگی را هجوم یک مجموعه ی سیاسی یا اقتصادی به بنیان‌های فرهنگی یک ملت برای دستیابی به مقاصد شوم سیاسی دانستند و افزودند: ریشه کن کردن فرهنگ ملی از طریق فراگیر کردن بی بند و باری، عیاشی و هرزگی در میان یک ملت هدفی است که دشمنان درپی تحقق آن هستند.

به‌طور مشخص دوران رضاخان سرآغام تهاجم فرهنگی در کشور ماست و بزرگ‌ترین قدمها به نفع فرهنگ غرب و در حقیقت در جهت سلطه ی غرب بر ایران در همین دوران بر داشته شد و با این بهانه که زن با چادر نمی‎تواند عالم و دانشمند شود و درفعالیتهای اجتماعی شرکت کند، چادرها را از سر زنان برداشتند.

اما در عین حال دردوران رضاخان و پسرش هرگز به عموم زنان اجازه ی شرکت فعالانه در حرکتهای اجتماعی و سیاسی داده نشد و آن روزی که زنان ایران، وارد میدان مبارزه و صحنه ی فعالیتهای اجتماعی و سیاسی شدند و کشور را با دست توانای خود به پیش بردند، چادر به سر کردند.

 

21/5/1371

دیدار نویسندگان، صاحبنظران و کارکنان رسانه های گروهی

 

—————————————————————————–

 

شما ببینید الان چقدر خرج مى‏کنند و زحمت مى‏کشند، براى این‏که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایى که خودشان را مهد آزادى هم مى‏دانند، مى‏بینید که چه مى‏کنند براى مبارزه با حجاب. حالا همه آن تشکیلاتى که با حجاب مبارزه مى‏کنند یک طرف، این خواهر ورزشکارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما که با حجاب اسلامى و لباس محجّب – یا با چادر یا با آن شکل زیباى ارزشى – جلوِ دوربین‌هاى دنیا ظاهر مى‏شود و نشان مى‏دهد که به این ارزش پایبند است و این صحنه در همه دنیا منعکس مى ‏شود، این یک طرف دیگر؛ او در واقع با این کار، همه آن تبلیغات را خنثى مى‏کند.

۱۴/۷/۱۳۸۳

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏در دیدار با ورزشکاران شرکت‏کننده در المپیک و پارالمپیک

 

———————————————————————————————————————————-

 

آنها با چه چیز زن مسلمان بیشتر دشمن‌اند؟ با حجاب او. آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند. چرا؟ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپایی‌ها این‏طورند؛ آنها مى‏گویند هرچه را که ما فهمیده‏ایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند.

آنها مى‏خواهند زن به سبک اروپایى را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بین دو جنس؛ مى‏خواهند این چیزها را به وسیله‏ى زنان رواج بدهند. هرجا با این هدف‌گیرى غربی‌ها مخالفت بشود، فریادشان بلند مى‏شود! اینها کم‏طاقت هم هستند! همین مدعیان غربى، کمترین مخالفتى را با مبانى پذیرفته‏ى خودشان تحمل نمى ‏کنند.

۲۲/۸/۱۳۷۰

سخنرانى در دیدار با جمع کثیرى از پرستاران، به مناسبت میلاد حضرت زینب کبرى‏(س) و روز پرستار

 

———————————————————————————————————————————————

 

همیشه به شکل غلطى در نظام‌هاى طاغوتى به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همین جور است. حالا عده‌اى از زنان – مثل خیلى از مردان – در همین نظام‌هاى غربى شخصیت‌هاى برجسته و محترم و پاکیزه‌اى ممکن است در بیایند، لیکن نگاه عمومى به زن که در فرهنگ غربى نهادینه شده، نگاه غلطى است؛ نگاه ابزارى است، نگاه اهانت‌آمیز است.

از نظر غرب، علت اینکه شما نباید توى چادر باشید، نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید. شما دارید می‌گوئید من با حجاب هم آزادى دارم. او چیز دیگرى مورد نظرش است؛ زن را براى نوازش چشم مرد، براى بهره‌ورى نامشروع مرد، میخواهند به شکل خاصى در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگ‌ترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفّاف تعارف‌آمیز این را بپوشانند و اسم‌هاى دیگرى رویش بگذارند.

۲۸/۷/۱۳۸۸

بیانات در دیدار جمعى از بانوان قرآن‌ پژوه کشور

 

——————————————————————–

 

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از چادر به‌ عنوان‌ یک‌ لباس‌ ملی‌ و اسلامی‌ مورد علاقه‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ نام‌ بردند و فرمودند: انبوه‌ دختران‌ و زنان‌ مؤمن‌ و حزب‌اللهی‌ که‌ در دانشگاه‌ بهترین‌ علوم‌ را تدریس‌ و بالاترین‌ مدارج‌ علمی‌ را می‌گذرانند و نیز شمار زیادی‌ از بانوان‌ جوان‌ ایران‌ که‌ در آینده‌ای‌ نه‌ چندان‌ دور به‌ مقامات‌ عالی‌ علمی‌، فقهی‌ و فلسفی‌ دست‌ خواهند یافت‌ از افتخارات‌ نظام‌ اسلامی‌ محسوب‌ می‌شوند.

دیدار هزاران‌ تن‌ از خواهران‌ پرستار

۲۰/۷/۱۳۷۳

 

—————————————————–

 

حجابِ برتر که شما اشاره کردید -که مراد همین چادر ایرانىِ خود ماست – حقیقتاً حجاب برتر است؛ هیچ تردیدى در این نباید داشت. البته من هیچ وقت نگفتم که چادر را در جایى اجبارى کنند؛ اما همیشه گفته‌ام که چادر یک حجاب ایرانى است و زن ایرانى این را انتخاب کرده و خوب حجابى هم هست و مى‌تواند کاملاً حفاظ و حجاب داشته باشد.

حالا بعضی‌ها هستند که از هرچه ایرانى و خودى است، ناراحتند و دل‌شان را مى‌زند؛ دل‌شان مى‌خواهد سراغ چیزهایى بروند که از خودى بودن دورتر است! به‌هرحال اگر حجاب را حفظ کنند، باز هم خلاف شرعى انجام نداده‌اند؛ منتها چیز بهترى را از دست داده‌اند. منتها چیز بهترى را از دست داده‌اند.

 

اما این‌که شما مى‌گویید «ما چگونه برخورد کنیم؟» ببینید؛ شما با تبلیغات کار کنید. یعنى همان حربه‌اى را که افراد مورد نظر شما براى سست کردن اعتقاد به حجاب به کار مى‌برند، شما هم به کار ببرید. یعنى شما درباره‌ى حجاب بنشینید واقعاً تحقیق کنید، فکر کنید، از لحاظ دینى هم مثلاً درباره‌اش بحث کنید، یا از بحث‌هایى که شده استفاده کنید.

 

از لحاظ اجتماعى هم روى همین مسأله‌ى کیفیّت حجاب تکیه کنید؛ به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید؛ آن چیزى که به نظرتان درست است، آن را بگویید؛ این دغدغه را هم که اینها مى‌آیند تمایل به حجاب را در دلِ مردم از بین مى‌برند، نداشته باشید؛ حجاب از بین نمى‌رود.

البته اگر قدرتى مثل قدرت رضاخانى بالاى سرش باشد، یا آن طور که شنیدم در بعضى از کشورها مثل تونس کسى حق ندارد در خیابان با حجاب باشد و اصلاً حقوق بشر هم در این‌جا دیگر مطرح نیست که چرا مردم را مجبور کردید بى‌حجاب باشند – کسانى که مسؤول این چیزها هستند، همین‌ طور تماشا مى‌کنند و حرفى هم نمى‌زنند! – بالاخره همان کشف حجاب دوران رضاخانى پیش مى‌آید؛ اما به مجرّد آن‌ که این زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمى‌گردند.

 

حجاب، ارزشى است منطبق با طبیعت انسان. برهنگى و حرکت به سمت اختلاطِ هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشاء شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعى و خلاف خواست انسانى است. شرع مقدّس اسلام هم براى این حدودى را معیّن و مشخّص کرده و کسانى که معتقد و مؤمن هستند، نمى‌شود که این‌طورى با حجاب برخورد کنند. البته ممکن است کسانى بى‌خبر و بى‌اطّلاع باشند؛ بایستى اینها را با حجاب آشنا کرد.

 

من در همین سال‌هاى اوّلِ انقلاب به‌وضوح دریافتم که بعضى از زنانى که محجّب هستند و خیلى قدر حجاب را نمى‌دانند، اینها اصلاً از حکم حجاب و فلسفه‌ى حجاب و فواید حجاب اطّلاعى ندارند؛ یعنى با اینها کمتر صحبت شده است. البته بعضی‌ها چیزهایى نوشتند؛ سفارش کردیم، کارهایى کردند.

الان هم به نظر من همین‌طور است؛ بخصوص در محیط دانشگاه. الحمدللَّه شنیدم که محیط دانشگاه شما، محیط خوبى است. مسؤولان دانشگاه هم، مسؤولان مواظب و مقیدى هستند؛امیدواریم که هرچه هم مى‌گذرد، بهتر شود.

 

در محیط دانشگاه خودتان، در نشریات خودتان، با نشریات زن – که الان در ایران چند نشریه‌ى مربوط به زنان وجود دارد – با دیگر نشریات رایج صحبت کنید، چیزهایى بنویسید، پخش کنید، در جامعه فکر را بپراکنید؛ منتها با استدلال، با منطق. بهترین راه تأمین حجاب هم همین است که با منطق برخورد شود.

 

البته اگر چیزى جزو مقرّرات شد و کسى برخلاف آن مقرّرات رفتار کرد، ممکن است قوانینى وجود داشته باشد که دولت برخورد کند؛ که لابد هم مى‌کند. درعین‌حال آن چیزى که در اساس لازم است و مهم‌تر از همه است، این است که شما ذهن این دختر جوان، یا این زن جوان را -که عمده هم خانمهاى جوان هستند- با اهمیت حجاب آشنا کنید؛ یعنى به او تفهیم کنید که حجاب از لحاظ شرعى و از لحاظ منطقى این است. در ذهن او، استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب راسخ کنید.

 

امیدواریم که ان‌شاءاللَّه روزبه‌روز بهتر شود. البته یکى از عواملى هم که در این زمینه تأثیرات منفى دارد، برخى از این فیلمهایى است که بعضى از زندگیهاى غربى را در دسترس همه مى‌گذارد. اینها در سُست کردن ذهنیّت مردم نسبت به مسأله‌ى حجاب بى‌تأثیر نیست. البته نسبت به پخش این فیلمها هم باید تذکّراتى داده شود.

 

 

4/12/1377

بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سر دبیران نشریات دانشجویی

 

——————————————————————————————————————–

 

رضاخان قلدر وقتى خواست از غرب براى ما سوغات بیاورد، اولین چیزى که آورد، عبارت از لباس و رفع حجاب بود؛ آن هم با زور سر نیزه و همان قلدرىِ قزّاقىِ خودش! لباس‌ها نباید بلند باشد؛ باید کوتاه باشد؛ کلاه باید این‏طورى باشد؛ بعد همان را هم عوض کردند: اصلاً باید کلاه شاپو باشد! اگر کسى جرأت مى‏کرد غیر از کلاه پهلوى – کلاهى که آن موقع با این عنوان شناخته مى‏شد – کلاه دیگرى سرش بگذارد، یا غیر از لباس کوتاه چیزى بپوشد، باید کتک مى‏خورد و طرد مى‏شد. این چیزها را از غرب گرفتند!

 

زن‌ها حق نداشتند حجاب‌شان را حفظ کنند؛ نه فقط چادر – چادر که برداشته شده بود – اگر روسرى هم سرشان مى‏کردند و مقدارى جلوى چانه‏شان را مى‏گرفتند، کتک مى‏خوردند! چرا؟ براى این‏که در غرب، زن‌ها سربرهنه مى‏آیند! اینها را از غرب آوردند. چیزى را که براى این ملت لازم بود، نیاوردند. علم که نیامد، تجربه که نیامد، جِدّ و جهد و کوشش که نیامد، خطرپذیرى که نیامد -هر ملتى بالاخره خصوصیات خوبى دارد- اینها را که نیاوردند.

 

آنچه را هم که آوردند، بى‏دریغ قبول کردند. فکر و اندیشه را آوردند، اما بدون تحلیل قبول کردند؛ گفتند چون غربى است، باید قبول کرد. فرم لباس و غذا و حرف زدن و راه رفتن، چون غربى است، بایستى پذیرفت؛ جاى بروبرگرد ندارد! براى یک کشور، این حالت بزرگترین سمّ مهلک است؛ این درست نیست.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلّاى رشت‏

۱۲/۲/۱۳۸۰

 

——————————————————————————————————————-

 

گاهى من در همین راه “کُلک چال” که از پایین به بالا مى‌آیم، یا بعکس به طرف پایین مى‌روم، خانم‌هایى را مى‌بینم که با چادر مشکى این راه را طى مى‌کنند. با این‌که قسمتى از این راه، بسیار ناهموار و یا به قول ما مشهدی‌ها قلب است، درعین‌حال خانم‌ها این راه ناهموار را تحمّل مى‌کنند و با چادر مشکى مى‌آیند. خوب؛ این همّت است دیگر. من این‌طور زن‌ها و همچنین افراد مسنّى که این راه‌هاى طولانى را طى مى‌کنند و مى‌روند، بسیار تحسین مى‌کنم.

 

2/6/1375

مصاحبه در کوهپیمایی

 

منبع: رجا نیوز

 


موضوعات مرتبط: قطعات ادبی و اشعار حجاب، جنگ نرم و حجاب، مطالب خواندنی، متفرقه

برچسب‌ها: چادر, امام خامنه ای, باحجاب, دختر, حیا, عفت, زن



هجوم چشم ها

زن بدحجاب در کوچه و خیابان خود را در معرض هجوم نظرها و نگاه های مردان می بیند و از طرفی قدرت عکس العمل و تجزیه و تحلیل همه این نگاه ها را ندارد . زن بدحجاب در این حالت دو راه بیشتر ندارد :

الف) بی تعارف بعضی برای اینکه خود را راحت کنند ، دیگران و نگاه هایشان را هیچ به حساب می آورند در حالی که این حرکت نوعی خود فریبی است چرا که همه ی ما توجه دیگران را به خودمان را مهم می دانیم .

ب) ایجاد شخصیت کاذب، یعنی شخص فکر می کند حتما از نظر لحاظ ظاهر و جذابیت و شخصیت خیلی خواستنی است که این طور به او  نگاه می کنند در حالی که این نگاه ها ناظر به جنسیت اوست نه شخصیت او

  

بدحجابی و پوشش ناقص زن در جامعه فشارهای روحی جبران ناپذیری بر روان و اعصاب و شخصیت او وارد می سازد و از آن جایی که د ر این حالت خود را با هجوم نظرهای مختلف مواجه می بیند و از پاسخگویی به همه ی آن ها عاجز است ؛ در این صورت پا به سوی بی تفاوتی و بی قیدی کشانده می شود و یا به تخیلات و اعمال نامناسب به دور از شخصیت یک زن واقعی دست می زند که در هر دو صورت خود و اطرافیانش را از نظر روانی ، عقلانی و فرهنگی در معرض سقوط قرار می دهد .

 




منبع : گوهرکمال،حجاب برتر (جانم فدای امام هادی)




موضوعات مرتبط: قطعات ادبی و اشعار حجاب
برچسب‌ها: باحجاب, خواندنی, حیا, عفت, فلسفه حجاب

پلیس زن انگلیس با حجاب کامل


یک زن تازه مسلمان انگلیسی با حجاب کامل به عنوان پلیس راهنمایی ورانندگی انگلیس فعالیت می کند. وی می گوید احساس خوشبختی می کند و با این کار اسلام را تبلیغ می کند.

********************************


حجاب+حجاب در انگلستان


***************************


یاسمین رحمن نام جدید زن تازه مسلمان انگلیسی است که همراه با کارش حجاب خود را حفظ کرده است. شبکه العربیه امروز۱۳ آگوست (۲۲مرداد) گفت:« هرچند درانگلیس پس ازحوادث ۱۱ستامبر فشار زیادی بر مسلمان ها هست وحجاب زنان مسلمان بسیار مورد توجه شده است اما این زن تازه مسلمان با نگه داشتن حجابش حتی در لباس پلیس تعجب بسیاری را برانگیخته است.»


یاسمین رحمن که تنها زن پلیس راهنمایی ورانندگی محجبه انگلیس است می گوید :« با این کار ضمن تبلیغ دینم به همه می فهماند که مسلمانان تروریست نیستند وحتی می توانند پلیس باشند من از وقتی که اسلام آورده ام بیشتر احساس راحتی می کنم و احساس خوبی دارم. در حین کار خیلی از مسلمان ها به من سلام می کنند و می گویند ما به این کارت افتخار می کنیم.»


العربیه می افزاید: «علی رغم فشار موجود طی شش سال گذشته بر مسلمانان، حجاب گسترش قابل توجهی درمیان زنان مسلمان وتازه مسلمان در انگلیس وکشورهای غربی پیدا کرده است به طوری که یک نوع مبارزه با سیاست های اسلام ستیزانه به حساب می آید.»




آمریکا می خواهد اینگونه چادر را از سر زنان افغان بکشد + تصاویر


دشمنان ملت افغانستان به طرز خزنده و با روش های نرم، در حال تغییر دادن باورهای اسلامی مردم افغانستان هستند. در یکی از این حملات خطرناک، دشمن قصد دارد تا حجاب و حیا را از پسران و دختران مسلمان افغان باز بستاند.

مشرق- شبکه قطری الجزیره، اخیراً با پخش مستندی خارجی، پیرامون وضعیت زنان در افغانستان، چهره جدیدی از خواسته های آمریکا را درباره فرهنگ مردم مسلمان افغانستان نمایان کرد.


الجزیره در ذیل این فیلم مستند می نویسد: مردم از مبارزات زنان جوان افغان برای رسیدن به برابری جنسیتی حمایت می کنند.


در ادامه گزارش نوشتاری رسانه یاد شده پیرامون این فیلم نیز می خوانیم: با گذشت بیش از یک دهه از زمانی که طالبان از حکومت در افغانستان رانده شده اما وضعیت زنان این کشور همچنان بسیار وخیم است.


علیرغم انجام تلاش های مطلوب بین المللی و تلاش چهره های روشنفکر! دولت جدید افغانستان اما باز هم وجود فضای عصبی علیه زنان افغان در این کشور مشهود است.



… با وجود آنکه قانون حقوق بشر در افغانستان با تأکید بر حقوق زنان تصویب شده است اما گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از افغانستان اینطور می گوید که زنان این کشور همچنان در تهدید قتل، ازدواج اجباری، ازدواج در زیر سن قانونی و … قرار دارند.


… این ترس وجود دارد که با خروج نیروهای ناتو از افغانستان در سال ۲۰۱۴، وضعیت زنان این کشور بدتر شود.


این در حالی است که این نیروها همواره با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داشته اند تلاش می کرده اند تا حقوق زنان را در افغانستان ترویج و از آن حفاظت کنند. حال اگر آنها از افغانستان خارج شوند دیگر تضمینی برای رعایت این حقوق وجود ندارد.




این فیلم توسط وین مک آلیستر و ترِوِر بارمن ساخته شده است.



به گزارش مشرق، فیلم یاد شده در حول فعالیت های دختری افغان به نام “نورجهان اکبر” ساخته شده است که مدعی است برای حقوق زنان در افغانستان تلاش می کند.



در فیلم اینطور نشان داده می شود که او با تعدادی از دوستانش که هیچ یک از حجاب متعارف کشور افغانستان برخوردار نیستند گروهی را تشکیل داده اند تا برای حقوق زنان افغانستان تلاش کنند.



نورجهان در تمام طول فیلم و علیرغم وجود حجاب صد در صد  در افغانستان بعنوان فرهنگ غالب؛ مانتوی کوتاه و بوت (کفش های منسوب به فاحشه های غربی) بر تن دارد.


او در بخشی از فیلم یاد شده، رو به دوربین می گوید: من اینها را نمی خواهم. اینکه به من می گویند موهایت را بپوشان، صورتت را بپوشان و حتی با کسی حرف نزن؛ چون تو یک زن هستی.




*لوازم آرایشی، سوغات نورجهان برای زنان افغان


سوژه اصلی فیلم اشاره شده همچنین در قسمتی از سناریوی تعریف شده به عیادت یک زن شکنجه شده به نام سحرگل در بیمارستان می رود و به عنوان هدیه برای وی لوازم آرایشی! می برد.

او حتی به دستهای بی رمق سحرگل نیز لاک می زند.

نورجهان در قسمت های مختلفی از فیلم نیز در پیاده روهای یکی از شهرهای افغانستان و در میان مردم و جوانان راه می رود.


پوشش او در هنگام این قدم زدن به حدّی زننده است که حتی برخی از مردم مسلمان افغان به وی اعتراض می کنند و سپس دوربین صحنه هایی را نشان می دهد که نورجهان از مردم معترض سوال “چرا” می پرسد و در بخش های دیگری نیز در مصاحبه با کارگردان فیلم مردم کشور را به ندانستن متهم می کند.

*این توطئه دامنه دار!


هجوم فرهنگی دشمنان در خاورمیانه و در رأس آنها، آمریکا فقط منوط به افغانستان نیست.

مدتی قبل بود که یکی از رسانه های آمریکایی گزارشی را از نیاز! مردم عراق به برگزاری فشن های لباس منتشر کرد.


در لیبی نیز پس از تسخیر طرابلس توسط انقلابیون و هنوز در هنگامه ای که جنگ در لیبی پایان نیافته بود، نیروهای ناتو اقدام به برگزاری یک فشن لباس های مستهجن در شهر مسلمان طرابلس کردند.


و در مصر و یمن و تونس و بحرین نیز اوضاع به همین گونه است. دشمن به شدت در حال تلاش است تا همانند آنچه که شرح آن در افغانستان گذشت، در تمام کشورهای مسلمان و حتی جمهوری اسلامی ایران نیز پروژه هایی را مبنی بر ترویج فمینیسم اجرا کند و با پرت کردن حواس ها، به پیشبرد نقشه های خود بیاندیشد.




شاید آنچه که در تعهدنامه اخیر افغانستان به آمریکا امضا شد و رسما این کشور مسلمان را در بخش هایی وابسته به آمریکا کرد گوشه ای از اهداف دشمن بود که به واسطه حملات فرهنگی اش در افغانستان و در نهایت به دلیل کمرنگ شدن مقاومت مردم این کشور در برابر بیگانگان، محقق شد.





عوامل ایجاد فشار جنسی در دوران مجردی


چند سکانس از فاجعه ای که جوانان ایرانی از فشار جنسی در دوران مجردی تجربه می کنند .


سکانس اول : فاصله زیاد میان بلوغ جنسی و ازدواج


طبق آمار، در کشور ما متوسط بلوغ جنسی پسران ۱۲ و دختران ۱۰ سال است. آمار رسمی سازمان ثبت احوال در سال ۸۹ نشان می دهد که متوسط سن ازدواج برای مردان ۲۷ و زنان ۲۲ سال است. با یک جمع و تفریق ساده، عمق فاجعه را می توان دریافت. فاصله بلوغ جنسی و ازدواج برای پسران ۱۵ و دختران ۱۰ سال است.


غم انگیزتر آن که طبق گفته های مهدی صابری، مدیر بخش روان پزشکی سازمان پزشکی قانونی، متوسط سن بلوغ عاطفی هم به ۱۶ سال شد پیدا کرده است. در نتیجه ما با انبوه جوان هایی روبه روییم که هم به بلوغ جنسی رسیده اند هم توانایی شناخت و ابزار احساساتشان را دارند، اما نمی توانند ازدواج کنند.


سکانس دوم : دسترسی به برنامه های ماهواره ای


برنامه های ماهواره ای، اعم از فیلم، سریال و حتی تبلیغات در صورتی که کنترل شده استفاده نشوند، چه در سایت های فارسی زبان و چه غیر از آن، پر از محتواهای تحریک کننده اند. به این فهرست می توانید دسترسی آزادتر به فیلم های سینمایی و سریال های سانسور نشده و تحریک کننده را هم افزود.


سکانس سوم : گسترش سایت های پورنوگرافی در فضای مجازی


آمار مشخصی وجود ندارد، اما افراد زیادی در جهان به صورت مداوم از سایت های پورنو استفاده می کنند. تاکنون بیش از ۱ میلیارد جست و جو برای کلمه های پورنو در فضای وب انجام شده است. این سطح از تقاضا البته به یک تجارت عظیم در فضای مجازی برای عرضه محتوا و رسانه های پورنو در فضای وب منجر شده است؛ محتواهایی مانند کلیپ، عکس، داستان و رسانه هایی که اختصاصاً برای رابطه جنسی اینترنتی به وجود آمده اند. استفاده از این محتواهای غالباً تصویری برای همه کاربران ایرانی که از فیلتر شکن استفاده می کنند ممکن است و احتیاج به زبان دانی هم ندارد.

نسل جوان و نوجوان فعلی کمتر از نسل قبلی به مبانی سنتی مذهبی رجوع می کند و در مورد رابطه با جنس مخالف دیدگاه های آزادانه تری دارد


سکانس چهارم : تغییر ارزش ها


طبق پژوهش های انجام شده، شکاف نسلی آشکاری میان نسل سوم (متولدین نیمه دوم دهه ۶۰ و نیمه اول دهه ۷۰) با نسل اول و دوم (نسل جوان دوران جنگ) وجود دارد. نسل جوان و نوجوان فعلی کمتر از نسل قبلی به مبانی سنتی مذهبی رجوع می کند و در مورد رابطه با جنس مخالف دیدگاه های آزادانه تری دارد. تغییر ارزش ها از یک سو و ساختار سنتی حاکم از سوی دیگر، باعث بلاتکلیفی جوانان در مسئله چگونگی مدیریت میل جنسی در دوران مجردی شده است.


سکانس پنجم : افزایش آگاهی های جنسی


در عصر وفور اطلاعات، جوان ها دیگر مانند گذشته تا زمان ازدواج چشم و گوش بسته نمی مانند و این آگاهی به آنچه در رابطه جنسی می گذرد، هم بلوغ جنسی را کاهش داده و هم فشارهای جنسی را به یک دغدغه روزمره تبدیل کرده است.

 



به نقل از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده


پاشیدن آب به سمت معترضان زن بحرینی در جریان تظاهرات اعتراضی




پاشیدن آب به سمت معترضان زن بحرینی در جریان تظاهرات اعتراضی در منامه



تظاهرات زنان مصری در میدان تحریر قاهره



تظاهرات زنان مصری در میدان تحریر قاهره در اعتراض به برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی مصر با یک زن معترض مصری