مردی که همسرش و خواهرش با وضع
زننده ای بیرون آمده بودند با یک شخص متدین که همسرش چادر بر سر کرده بود روبرو شد
وبا ناراحتی به او گفت ؛چرا زن خود را اینقدر محصور می کنی و اورا اذیت میکنی ؟
آن شخص گفت ,دقت کردی ماشین شخصی رو چادر میکشن نه
اتوبوس همگانی ؟و از بین ماشین های شخصی هر کدوم که باکلاس تر و شیک تر و زیباتر هست
چادر دارن ؟ژیان که چادر نمیخواد ؟
{انتخاب باشما اتوبوس همگانی یا کبوتر آسمانی }
خبرگزاری فارس: فرجالله سلحشور گفت: با کمی دقت در تلویزیون متوجه میشوید که در این حوزه نظارت وجود ندارد و هر کاری که بکنند، کسی نیست که چیزی بگوید.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، «فرجالله سلحشور» صبح امروز -20 تیرماه- با زهره سادات لاجوردی مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، در این دیدار لاجوردی در سخنانی گفت: با وجود اینکه حدود 33 سال از انقلاب اسلامی گذشته ما هنوز به موضوعاتی فکر میکنیم که در زمان استقرار نظام اسلامی در کشور برایمان دغدغه بود مانند حجاب و عفاف که امروز در جامعه شاهد آن نیستیم.
وی ادامه داد: به نظر من عدم هماهنگی نهادهای فرهنگی دلیل اصلی این موضوع است. درست است که همه در گفتار از این موضوع صحبت میکنند اما در عمل با سلیقههای مختلفی مواجه هستیم که گاهی از عدم اعتماد عمیق به دستورات اسلام ناشی میشود.
لاجوردی تصریح کرد: من معتقدم کارآیی که یک فیلم میتواند درباره موضوع حجاب و عفاف داشته باشد، به مراتب بیشتر از ساعتها سخنرانی است. به نظر میرسد بعضی وقتها دستهایی وجود دارد که بازیگرانی را در بحث حجاب و عفاف معرفی کند که خیلی مناسب نیستند. میبینید که در صداوسیما خانمی حجاب را رعایت میکند اما همان بازیگر وقتی به جشنواره میآید به شکلی است که دوربین اصلا به سمتش نمیرود.
وی گفت: این بحث ظاهری است و در بحث باطنی هم ممکن است کسی با ظاهر اسلامی بازی کند اما پیامی که آن فرد به مخاطب میدهد، طوری نیست که حجاب و عفاف را ترویج کند.
گاهی برداشت میشود که حجاب و عفاف برای بانوان است اما عفاف در حرکت، گفتار، رفتار و ... هم برای مردان و هم برای زنان مطرح میشود و حتی در این بحث میشود به نحوه نشستن و برخورد دختر و پسر مجری یک برنامه تلویزیونی بحث کرد.
وی ادامه داد: در ماه رمضان نیز یکی از مصیبتهای ما سریالهایی است که آسیبهایی دارند که به راحتی قابل جبران نیست. چند سال قبل شورای عالی اتقلاب فرهنگی مجموعهای را درباره عفاف و حجاب در دستگاههای دولتی ابلاغ کرد اما عزم راسخی برای پیگیری آن وجود ندارد و فکر میکنم مجلس باید بخش نظارتی خود را فعال کند.
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم سلحشور نیز در سخنانی گفت: مشکل عفاف و حجاب عمیقتر از بحثهایی است که میشود و متاسفانه تلویزیون به نفاق در این موضوع دامن زده است. چون بازیگر از طرفی با حجاب جلوی دوربین میآید ولی در پشت دوربین بیحجاب است و همین موضوع خانمها را به نفاق در حجاب ترغیب میکند.
وی ادامه داد: تلویزیون خط قرمزها را از بین برده است و همین موضوع تبدیل به الگو برای دختران و جوانان ما میشود. قبل از انقلاب مرزها در این زمینه مشخص بود اما چون حکومت اسلامی است، چنین مرزهایی مشخص نیست و همه ناخودآگاه فکر میکنند که چنین مواردی درست است. الان ارزشها به هم ریخته و ضد ارزشها حاکم شده است.
وی تصریح کرد: نکته دیگری که مطرح است، این است که درباره حجاب در سینما و تلویزیون نمیتوانید کار کنید چون اصحاب رسانه خودشان بیحجاب هستند. مثلا سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار میکند اما کسی مثل فرزاد حسنی او را تخریب میکند. این امر هم به دلیل این است که به هنرمند مشتبه شده که او ملاک جامعه است و کسی هم نیست که به او بگوید تو به اندازه یک کارگر هستی.
کارگردان سریال یوسف پیامبر (ع) عنوان داشت: چه اتفاقی افتاده که روابط بین مرد و زن و دختر و پسر عادی شده است؟ امام خمینی(ره) با تداخل زن و مرد مخالف بودند. طبیعی است که زن و مرد در یک محیط کاری یا در دانشگاه وقتی در کنار هم باشند با هم ارتباط دارند و روابطشان کمکم عادی میشود و این موضوع اجتنابناپذیر است. تا زمانی که روابط در اجتماع بین زن و مرد عادی باشد، نمیتوانیم توقع درست شدن حجاب و عفاف را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: امام و رهبری با این تداخل زن و مرد موافق نبودند اما دشمن زیرک بود و همان اوایل انقلاب در دانشکدهای با شکلی بسیار مسخره دیوار کشید. طوری که بعد از آن هیچ کس دیگر جرات نمیکند بگوید دختر و پسر را جدا کنید. در واقع موضوع لوث شد تا جایی که الان اگر جداسازی در جامعه پیگیری شود، شاید شورش شود.
سلحشور ادامه داد: واقعیت این است که چه بپذیریم و چه نپذیریم، سینما و تلویزیون ما برای جمهوری اسلامی نیست. الان هنرمندان سینما و تلویزیون تعیینکننده هستند نه مسئولان. چون تنها نقش مسئولان سرویسدهی به هنرمندان است. ما در 32 سال گذشته 32 مسئول فرهنگی داشتهایم که عوض شدهاند. اما آیا میشود گفت همه بیلیاقت بودهاند؟ خیر. پس چرا هیچکدام موفق نشدهاند؟
کارگردان سریال «مردان آنجلس» گفت: معتقدم سینما هم مثل بانک ربا یا دانشگاه مبانی غربی دارد، ما میخواهیم آنها را به زور با اسلام و انقلاب تطبیق بدهیم، در حالی که تا اصول تغییر نکند، وضعیت همین است. فیلمساز ما چون در جایگاه هدایت جامعه است، باید مجتهد باشد نه مطرب و شهرتطلب. آقای رئیس جمهور شکمهای گرسنه، پاهای ترک خورده، رنگهای زرد و ... را متوجه میشود اما شیطانپرستها، خانوادههای گسسته؛ اعتیاد و ... را خیر. چون در این حوزه نمیتوان آمار ارائه کرد و پز داد.
وی افزود: به همین دلیل وارد حوزه فرهنگ و هنر نمیشوند اما میبینیم که دشمن این حوزه را به خوبی فهمیده و میگوید اگر یک روز هالیود نباشد، آمریکا هم نخواهد بود. من به آقای دارابی معاون سیما هم گفتهام که اگر میخواهید وضعیت درست شود، ابتدا سناریوها را زیر نظر اصحاب فرهنگ و علما تصویب کنید و سپس آنها را نقد کنید و بعد جلوی دوربین ببرید. اما مهم این است که نمیگذارند چون برای خیلیها گلوگاه است. اما اگر چنین بشود، با همین هنرمندانی که سالم نیستند هم میتوان درست حرکت کرد.
سلحشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: با کمی دقت در تلویزیون متوجه میشوید که در این حوزه نظارت وجود ندارد و هر کاری که بکنند، کسی نیست که چیزی بگوید. سینماگر خود را تافته جدابافته میداند و کسی هم نمیتواند چیزی بگوید. مردم به خاطر کار اشتباه و خلاف، مجازات میشوند اما هنرمندان اینگونه نیستند. پس از تجمع جلوی وزارت ارشاد و پایین کشیدن فیلمهای گشت ارشاد و زندگی خصوصی، فیلمسازان ما دیگر جرات نمیکنند فیلم بسازند. قانون در سینما حاکم نیست و مسئول به جای هدایت، حامی است.
وی ادامه داد: دولت در حوزه حجاب و عفا وارد نمیشود و میخواهد با شامورتی بازی و ورد همه چیز درشت شود. در حالی که ما از قرآن مبانی تعریف کردهایم، برای فیلمسازی و از میان هزاران قصه قرآنی، 100 قصه را انتخاب و 40 سناریو را نوشتهایم که از این میان 9 فیلم به عنوان کار اولیه داشتهایم. هرجای این مملکت مراجعه کردیم؛ حاضرند برای تونل و فاضلاب فلان جا میلیاردها تومان خرج کنند اما برای طرح تلویزیون که 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم، قبول نکردند.
وی عنوان داشت: این طرح را مقام معظم رهبری قبول کردند و گفتند 100 میلیون تومان کمک هم به ما میکنند اما هیچ کس کمک نکرد. چون خود ما در کشور اسلامی هستیم نسبت به اسلام بیتوجه هستیم و هرکس کار قرآنی انجام بدهد برایش ارزش قائل نیستیم اما اگر یک هنرپییشه طاغوتی کاری نظیر یوسف را بسازد، در بوق و کرنا میکنند.
من خبر دارم که در پشت صحنه تولید یکی از سریالهای تلویزیون که چند سال هم طول کشید، هزار کیلو معادل یک تن تریاک مصرف شده است. ما یوسف را در شرایطی کاملا اسلامی ساختیم و اهل شمال و ویلا و آنتالیا هم نیستیم. مهران مدیری در تولید سریال قهوه تلخ هفتهای 2 میلیارد تومان درآمد کسب میکند اما هنرمندان انقلاب ما به دلیل نداشتن بودجه باید از ساخت کار صرف نظر کنند.
انتهای پیام/ی
در خطبه معروفی که پیامبر اکرم (ص) در هنگام آغاز ماه رمضان بیان فرمودند : حضرت امام علی (ع) برخواستند و سوال کردند : بهترین عمل در این ماه چیست؟ پیامبر اکرم فرمود : پرهیز و تقوای شدید از حرام
یکی از حرام هایی که متاسفانه شیوع دارد در فضای اینترنت نگاه حرام و زنای چشم است!
بسم الله الرحمن الرحیم
دین اسلام دارای یک سری قوانین فردی و یک سری قوانین اجتماعی است . قوانین فردی اسلام به گونه ایست که اگر فرد آنرا انجام ندهد یا در انجام آن کوتاهی کند در جامعه تاثیر مستقیم ندارد ، هر چند به مرور زمان تاثیر منفی خود را در جامعه جلوه گر خواهد نمود.
برای مثال سلامتی هر فرد مساله شخصی اوست و وظیفه شخصی هر فرد است که از سلامت خویش محافظت کند ، حال کسی به سلامت خود بی اهمیت باشد ، به خودش مربوط است مریض می شود و به سختی می افتد ، تا اینجا که قضیه شخصی است ولی این فرد حق ندارد بیماری خود را به دیگران سرایت دهد که در این صورت قضییه از شخصی بودن خارج می شود هر چند در غیر این صورت نیز هزینه های درمان او به جامعه تحصیل می شود.
مثل روزه خواری که اگر شخصی در خلوت بخورد حق الله است ولی اگر در ملاء عام روزه خواری کند چون این مرض خود را ممکن به دیگران منتقل کند و همه گیر شود اسلام با او بر خورد می کند.
پس تخلف از قوانین فردی در صورتی به خود شخص مربوط است که کسی از آن با خبر نشود و اگرنه اگر علنی شد امر به معروف و نهی از منکر مانع او می شود.
اما قوانین اجتماعی به گونه ایست که تخلف یا تبعیت از آن اثر مستقیم در جامعه دارد ، برای مثال شما در جامعه کوچکی مانند یک کشتی در حال زندگی هستید هیچ کس حق ندارد به این کشتی آسیب بزند و همه موظف به حفاظت از این کشتی هستند حال شخصی می خواهد قسمتی را که خود نشسته سوراخ کند ، آیا او حق این کار را دارد ؟
نخیر چون اگر او قسمتی را که خود نشسته سوراخ کند آب به کشتی نفوذ کرده و همه افراد غرق خواهند شد .
حال بحث حجاب از کدام دسته است ؟ جزء قوانین فردی یا اجتماعی ؟
بدون شک حجاب یک مساله اجتماعی است چون که در سلامت جامعه تاثیر مستقیم دارد به قوت می توان گفت رعایت حجاب یکی از اجتماعی ترین قانون اسلام است. حال اگر کسی بگوید حجاب امری شخصی است این نشانگر این است که او از مبانی اسلام کوچکترین اطلاعی ندارد ولو اگر فلان مسئول عالی باشد.
برای مثال زن و شوهری کنار هم عاشقانه زندگی میکنند ، مرد دوستدار همسر خود است و زن به او علاقه دارد و از زندگی با او و در کنار او راضی است حال مرد وارد جامعه می شود در جامعه زنان و دخترانی می بیند که به طرز وحشتناکی آرایش کرده اند و لباس های تنگ و محرک با رنگهای جذاب پوشیده اند و با عطر های مست کننده خود را خوشبو کرده اند ، مرد جذب ظاهر فریبنده آن زنان می شود و دوست دارد به آنان دست یابد ، کم کم از همسر خود زده می شود چرا که هر روز زنان رنگارنگی میبیند و چون تنوع طلب است دوست دارد همه آنها را داشته باشد.
مرد کم کم علاقه ی خود را به همسرش از دست می دهد و زندگی آنها رو به سردی می رود. زن از مردش دلسرد می شود مرد از زنش ، کارشان به طلاق می کشد ، کودکانشان روزی نزد مادر و روزی پیش مادر بزرگ ، روزی پیش پدر و روزی پیش پدر بزرگ زندگی می کنند.
زن برای تامین نیازهای خود تن به فحشا می دهد....
در این داستان مقصر اصلی از هم پاشیدن این خانواده گرم و صمیمی چه کسی بود؟ اگر آن زنها خود نمایی نمی کردند آیا این اتفاق تلخی که هر روز بارها و بارها در جامعه رخ می دهد اتفاق می افتاد؟
البته آن مرد هم باید تقوا پیشه می کرد و نگاه خود را کنترل می کرد چراکه نگاه به زن نامحرم تیریست از تیرهای شیطان که به سوی هر که پرتاب شود سخت است که بتواند از آن بگریزد.
امام صادق علیه السلام فرمودند : نگاه کردن به زنان نامحرم تیری از تیرهای مسموم شیطان است ، وای بسا که یک نگاه باعث حسرتی طولانی گردیده است. ( ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 569)
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : نگاه به صورت زنان، تیری است از تیرهای شیطان؛ هر کس آن را ترک نماید خداوند به طعم عبادتی را که او را شاد می کند می چشاند. ( مستدرک الوسایل، ج14، ص 270)
از این فتنه ها و آزمایشها یوسفها سر بلند بیرون می آیند هر چند حضرت یوسف نیز راحت قبول نشد
« وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ کَذلِکَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشاءَ َ إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُخْلَصینَ » (یوسف 27 ) آن زن قصد او کرد و او نیز- اگر برهان پروردگار را نمی دید- قصد وى می نمود! اینچنین کردیم تا بدى و فحشا را از او دور سازیم چرا که او از بندگان مخلص ما بود
برخی از خانمهای ناآگاه و بی اطلاع از مسایل دینی و اجتماعی و روانشناسی با جمله ای خنده دار سعی می کنند تقصیر را بیاندازند بر گردن طرف مقابل ، می گویند " هر طور که دلم بخواد لباس می پوشم ، مردا نگاه نکنن" این چه حرف کودکانه ایست که می زنند ؟
مگر می شود مقابل کودک ظرفی پر از تنقلات و خوراکی های رنگارنگ بگذاری و بگویی حق نداری بخوری ، مگر اینکه کودک خیلی خوب تربیت شده باشد که به این تنقلات دست درازی نکند.
خداوند همانقدر که به حجاب و پوشش زنان توجه کرده است به چشم پاکی مردان نیز تاکید کرده است.
« قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ » ( النور 30 ) به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند
خداوند به زن می فرماید : « لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِن » ای زن تو زینت های پنهان خودت را آشکار نکن و حجاب حجابت را حفظ کن و جلب توجه نکن به مرد هم می گوید آقا شما هم نگاه نکن ، شوهر خواهد فهمید که به جز همسرش فرد دیگری نیاز او را تامین نخواهد کرد پس می چسبد به زندگی خود و چشمش دیگر در پی این و آن نخواهد بود .
نتیجه این می شود که جامعه ای پاک و با حیا خواهیم داشت ، بنیان خانواده محکم خواهد بود و آمار طلاق و تجاوز و جنایات به حداقل خواهد رسید.
یک زمانی عده ای آمدند و گفتند که این همه عطش جنسی به دلیل این است که بشر همیشه در رابطه جنسی محدود بوده است مابیاییم این روابط را آزاد کنیم یک مدت بعد غریزه جنسی بشر سیر می شود و عطش خود را از دست می دهد این کار را کردند چه شد ؟ آیا در برهه زمانی عطش جنسی از بین رفت ؟
نخیر عطش جنسی تبدیل به جنون جنسی شد .
شما یک انسان معتاد را فرض کنید ، فردی می گوید این معتاد به این دلیل به مواد مخدر اینقدر اعتیاد دارد ولع دارد چون همیشه از آن منع شده شما مواد مخدر نامحدود در اختیار او قرار بده ، آیا مدتی بعد ترک خواهد کرد ؟
نخیر بلکه هر روز مصرف او بالا می رود ، آنقدر مصرف می کند که بالاخره به دلیل زیادی مصرف مرگ به سراغ او می آید.
تاریخ را بخوانید ، به برخی پادشاهان می رسید که صدها همسر موقت و دائم داشته و دارند ، ولی میبینیم که باز دنبال دختران زیبا برای همسری است.
شما به آمار تجاوزهای جنسی کشورهای اروپایی نگاه کنید، آماری که رسمی است و ثبت شده ، بگذریم از آمار غیر رسمی که آنقدر بالاست که باورش برای ما سخت است .برآورد از تحقیقات نشان می دهد که بین 75 و 95 درصد از جرایم تجاوز به عنف هرگز به پلیس گزارش نشده است.
جدول زیر آمار تجاوز به عنف در سالهای 2008 و 2009 می باشد که توسط سازمان ملل اعلام شده است " منبع و فهرست کامل "
کشور |
آمار تجاوز درسال 2008 |
از هر 100 هزار نفر |
آمار تجاوز درسال 2009 |
از هر 100 هزار نفر |
انگلستان |
12637 |
23.4 |
13093 |
24.1 |
آمریکا |
90427 |
29.3 |
89000 |
28.6 |
سوئد |
4269 |
46.6 |
4901 |
53.2 |
اسرائیل |
1270 |
18.3 |
1243 |
17.6 |
کره |
9883 |
20.7 |
16156 |
33.7 |
در این کشور خانه های فحشا به وفور یافت می شود ، زحمت رابطه جنسی یک تماس تلفنی است شاید هم یک اس ام اس !
زنان پر زرق و برق به اندک قیمتی خود را در اختیار مردان قرار می دهند حال در این کشور چرا باز آمار تجاوز به این حد وحشتناک است؟
وقتی روابط جنسی آزاد باشد و بدون ازدواج ممکن باشد ، کمتر کسی میل به ازدواج خواهد داشت ، چرا که غریزه جنسی تامین است ، نیاز عاطفی هم از رابطه با غیر همسر تامین می شود حال فرد نیازی برای ازدواج نمی بیند .
هر چه فساد و روابط بی ضابطه بیشتر باشد آمار ازدواج پایین می آید و آمار طلاق بالا می رود.
اگر حجاب و عفاف باشد ، مردها هم چشم خود را کنترل کنند دخترو پسر هم در سن مناسب ازدواج کنند ، آیا در جامعه فسادی وجود خواهد داشت؟
جامعه بدون فساد و بزه کاری قطعا جامعه ای موفق و رو به پیشرفت خواهد بود .
تک تک افرادی که با بد حجابی زمینه های انحرف و فساد جامعه را پدید آورده اند در عقب ماندگی و پس رفت و طلاق ها و بزه ها و جنایت های جامعه سهیمند .
حال نظر شما باز کسی می تواند بگوید نوع پوشش و حجابم به خودم مربوطه ؟
دانلود کنید خیلی جالبه ( دکتر انوشه ) {درباره روابط پسر و دختر}
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
4 مورد تربیتی عرض می کنم خدمتتون :
برادر دبیرستان پدر سر کار ، مادر آشپزخونه ، دختره هم توی حال ، و توی حال !
تلفن زنگ میخوره . زیییییییینگ
تلفن اول : صدای پسره هست . الو ببخشید خسته نباشید عذر میخوام ، میخوام یه چند لحظه مزاحمت بشم.
دختره گوشی رو میزاره . این تربیت نوع اول و بهترین نوع تربیته.
حتی اجازه نمیده که اون پسر احساس کنه این دختر بود یا پسر.
تربیت نوع دوم
ریییییییییینگ :
پسره زنگ میزه . صدای پسره هست . میگه : الو ، سلام ، حالت خوبه ، خوبی ، عذر میخوام ، می خواستم یه چند لحظه مزاحمت بشم.
دختر به مادرش اشاره میکنه بیا پای تلفن و جواب بده که فردا شرش رو نگذاری گردن من ، بگی با پسر مردم رابطه داشت.
توی نظام پدر سالاری و مادر سالاری اینه . میسپاره به پدر و مادر
تربیت نوع سوم
تربیت رایج در کشور ما هست.
ریییییییییینگ .
پسر : الو ، سلام ، حالت خوبه ، عذر میخوام یه چند لحظه میخواستم مزاحمت بشم ، یه چند کلمه باهات حرف بزنم .
دختر : خفه شو ، کثافت ، عوضی
این تربیت رایج در کشور ماست.
اما تربیت نوع چهارم ، اون چیزی که مد نظر منه .
تربیت نوع چهارم
ریییییییییینگ
تلفن زنگ میزنه . اصلا قبل از اینکه پسره حرف بزنه خود دختره میگه : الوووو بفرمایید .
پسره هم میگه : عذر میخوام یه چند لحظه میخواستم مزاحمت بشم.
دختر : آقا خواهش میکنم مزاحم نشین .
شما دختر ها تصور میکنید پسرها به حرفهای شما در تلفن گوش میکنند؟؟
حتی یک حرف ، حتی یک حرفش را گوش نمیکنند ! ابدا !
پسرها فقط به اون حالی که شما روی این صدا دارید